Pacient se při registraci do našeho zdravotnického zařízení seznámí s Vnitřním řádem pracoviště a GDPR a svým podpisem souhlasí s podmínkami, právy a povinnostmi pacienta na daném pracovišti MEDICINA Lucie s.r.o. Má prostor se zeptat a případně vysvětlit informace, kterým by nerozuměl. Na vyžádání je možné zapůjčit k nahlédnutí kompletní Vnitřní řád pracoviště či vyžádat si Knihu přání a stížnosti na pracovišti praktického lékaře MEDICINA Lucie s.r.o. Nelze pořizovat kopie bez souhlasu zdravotnického personálu.
Povinnosti pacientů:
Pacient se zavazuje dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup. Při jakékoliv změně pojišťovny, jména, adresy bydliště, čísla telefonu, mailu, zaměstnavatele, bude hlásit tyto změny bezodkladně.
Pacient je povinen informovat o vývoji svého zdravotního stavu, o absolvovaných vyšetřeních mimo naše zdravotnické zařízení, hlásit úpravy medikace, které byly provedeny mimo naše pracoviště. Při odeslání k vyšetření předložit výsledek absolvovaného vyšetření.
Vstup do čekárny i ordinace je pro nemocné s respiračním onemocněním (rýma, kašel, bolest v krku) bude umožněn pouze se správně nasazenou ochranou dýchacích cest. Ochrana úst je zdarma dostupná v čekárně lékaře při vstupu do čekárny. Toto opatření chrání nejen personál, ale i ostatní pacienty v ordinaci.
Pacienti se budou řídit pokyny zdravotnického personálu, dodržovat zásady dobrých mravů ve vztahu k ostatním pacientům a zdravotnickým pracovníkům.
Před a během vyšetření pacienti nebudou požívat alkohol nebo jiné návykové látky, absolvují vyšetření po řádné osobní hygieně v čistém a přiměřeném oblečení a nebudou znečišťovat či jinak poškozovat prostory zdravotnického zařízení a vybavení.
Ordinační doba je rozdělena na hodiny pro nemocné a zdravé pacienty a to dle aktuálního vytížení ordinace. Tato doba není přesně časově rozčleněna. Z epidemiologického hlediska je nutno oddělovat nemocné a zdravé. Vždy je nutné se předem telefonicky objednat. Aktuální změny ordinační doby jsou řádně dostupné na našich internetových stránkách www.medicinalucie.cz nebo na dveřích v přízemí v budově Obecního úřadu Pňovice.
Na veškeré prohlídky, potvrzení, posudky, preventivní prohlídky, dispenzární prohlídky, závodní prohlídky, očkování či jinou administrativu je nutné se předem objednat. Pro objednání, vystavení e-receptů nebo konzultace volejte pouze v pracovní době na tel. 733 645 815 nebo na email ordinace@medicinalucie.cz. Čas, na který je pacient objednán je orientační. Mohou nastat nepředvídatelné situace, kdy se čas objednání může změnit. Pořadí pacientů určuje zdravotnický personál a poslední pacient je ošetřen 15 minut před koncem ordinační doby. V případě, že zjistíte, že se nebudete moci dostavit na objednávku, omluvte se předem - zavolejte, odešlete email, ev. Alespoň SMS s důvodem zrušení objednávky. Pokud bude pacient opakovaně neomluven z objednaného termínu a bude tímto narušovat chod ordinace a porušovat tento provozní řád, tomu může být registrace v našem zdravotnickém zařízení dle platné legislativy ukončena.
Pacienti vedeni v dočasné pracovní neschopnosti mají povinnost chodit na kontroly dle sjednaného termínu. Dokud není alespoň telefonicky sděleno ukončení, tak pracovní neschopnost trvá. Výjimkou je, pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu. V tomto případě mu bude DPN v daném termínu ukončena administrativě.
Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci však nelze vynášet z ordinace. Kopie si musí pacient pořídit přímo v ordinaci za úplatu dle platného ceníku.
Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, zdravotnické zařízení pořizuje a odesílá novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi.
Pacient má právo, poté co byl náležitě informován o potřebném zdravotním výkonu i případných následcích jeho neposkytnutí pro své zdraví, potřebnou péči odmítnout. V takovém případě si může ošetřující lékař vyžádat písemné prohlášení (písemný reverz) o odmítnutí zdravotního výkonu opatřený podpisem pacienta, lékaře a případně dalšího zdravotnického personálu.
Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v ordinaci bez předchozího písemného souhlasu zdravotnického personálu.
Pacient nemůže požádat o přeregistraci ve zdravotnickém zařízení pokud neuplynuly 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného praktického lékaře. Pokud disponujete lékařskými zprávami z minulosti je vhodné je k registraci přinést k nahlédnutí. Registrace je potvrzena podpisem registračního listu, seznámení s Vnitřním řádem pracoviště a GDPR (ochrana osobních údajů), dokumentaci od předchozího registrujícího lékaře si po řádné registraci vyžádáme. Následně bude pacient kontaktován telefonicky nebo emailem a objedná se na vstupní prohlídku do ordinace.
Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.). Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud: by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a
věcné vybavení zdravotnického zařízení; překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb poskytovaných pacientům již přijatých. Lékař má právo odmítnout nebo ukončit léčbu pacienta, jestliže požadavky pacienta/pacientky odporují odbornému profesnímu přesvědčení lékaře. Lékař má právo a povinnost odmítnout poskytnout ošetření/vyšetření na náklady všeobecného zdravotního pojištění, pokud není zdravotně/důvodně indikované a dopouštěl by se tím jednání porušujícího smluvní podmínky s pojišťovnami. Takováto péče je poskytována jako "péče vyžádaná klientem" a je účtována dle aktuálně platného ceníku.
Není povinností pacienta souhlasit s vnitřním řádem, ale nesouhlas je zároveň nesouhlasem s poskytnutím zdravotní péče a objednáním v našem zdravotnickém zařízení.
Porušení vnitřního řádu má důsledky. V případě opakovaného anebo závažného porušení tohoto vnitřního řádu můžeme Vaši péči oprávněně ukončit na základě ustanovení § 48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů.
Tento řád je platný od 1. 4. 2024
MUDr. Lucie Holániková, praktický lékař, MEDICINA Lucie s.r.o.